Jun 25, 2009

HANDPHONE AND RINGTONE

Hampir sebulan 1 minggu saya kat Jepun, baru saya sedar yang sebenarnya saya boleh hidup tanpa handphone. Yup! sebulan lebih handphone ku tidak berbunyi dan sepanjang sebulan lebih ni juga saya tak dengar langusung bunyi sebarang ringtone. Naik train ker pegi shopping ker atau ke mana-mana saja. Inilah yang akan anda rasai bila berada di Negara Matahari Terbit. Mereka tidak menggunakan sebarang ringtone walau secanggih mana pun handphone tu. Terasa seperti kembali ke zaman-zaman takde handphone.

Perkara yang penting bila naik train kat Jepun ialah SILA SILENCEKAN handphone....mmg tak pernah langsung dengar bunyi handphone dlm train....harap-harap lepas ni bila balik Mesia saya tak lupa ringtone handphone sendiri.


p/s: weekend ni ada Homestay. Dapat family yang ada anak kembar perempuan umur 7 tahun. hehehe..harap2 dapat pengalaman menarik nanti..doakan diaorg bawa saya pegi tengok Gunung Fuji..hehehe

1 comments:

hidayahrodhi said...

apa kata kita cuba jodohkan mereka berdua dgn adik kembar kita kak long???( hahaha,sure mengamuk dikya kalau dia baca nih )hahaha